INGLOT to marka, która kojarzy się z producentem kosmetyków i za granicą raczej jest postrzegana jako firma amerykańska, francuska, a na pewno nie Polska. Widząc reklamy i obecność na światowym rynku, a do tego promowanie przez znamienite gwiazdy show-biznesu, jeszcze trudniej uwierzyć, że to firma z Przemyśla, gdzie do dziś miasto to jest jedynym miejscem powstawania jej wyrobów.

Piotr Kotkowski, Kierownik E-commerce ds. Rozwoju, INGLOT: Zapewne wiele osób wie i kojarzy, że INGLOT to jeden z największych polskich producentów w branży kosmetyków kolorowych w Polsce. Jednak mniej osób jest świadomych rozległości i skali prowadzenia biznesu. Dzięki koncentracji produkcji w jednym miejscu, firma ma pełną kontrolę nad procesami produkcyjnymi i może szybciej reagować na potrzeby rynku.

INGLOT ? prawdziwie światowa marka! ? na platformie Akamai!
Piotr Kotkowski, Kierownik E-commerce ds. Rozwoju, INGLOT

Kiedy podjęliście decyzję o rozbudowie kanału internetowego stawiając sobie za cel wydajność i bezpieczeństwo?

Piotr Kotkowski: W 2006 roku został otwarty pierwszy zagraniczny salon Inglot w Montrealu. Dziś jesteśmy obecni w ponad 90 krajach sześciu kontynentów. Na rynkach światowych wygrywają tylko najlepsi, najsprawniejsi i najbardziej przygotowani na nieoczekiwane zdarzenia. Wykonaliśmy szereg analiz, które wskazywały, że aby się rozwijać i zapewnić bezpieczeństwo biznesu musimy zbudować solidne podstawy technologiczne, a widząc postępującą cyfryzację być gotowym na sprzedaż i obsługę klientów w kanale e-commerce. Chcieliśmy mieć pewność, że wybrane rozwiązanie sprosta oczekiwaniom klientów i nie zawiedzie w najbardziej gorących okresach zakupowych. Postawiliśmy na sprawdzoną firmę technologiczną, działającą w tym obszarze od lat, z największymi światowymi markami. Takie podejście zapewnia nam komfort przetrwania w najtrudniejszych czasach, tym samym dając możliwość koncentracji na naszym core-business.

Jaka zatem była końcowa i ostateczna decyzja w kwestii wyboru dostawcy rozwiązania?

Piotr Kotkowski: W wyniku licznych analiz zdecydowaliśmy, że nasze oczekiwania w zakresie wydajności, skalowalności, niezawodności a także w sferze finansowej, najlepiej spełni Akamai Technologies we współpracy z autoryzowanym partnerem firmą Advatech. Cała platforma producenta posiada ogromne możliwości w zakresie CDN z czego jest powszechnie znana oraz doceniana w obszarach Security jak np. antyDDoS, WAF, BOT Manager, Identity, ZeroTrust, wszystko po to by być szybszym i sprawniejszym od cyberprzestępców, a klientom dawać dalsze możliwości rozwoju i ochrony kolejnych obszarów.

Co przeważyło? Które kryterium miało dla Was największą wagę?

Piotr Kotkowski: Istotna była wydajność systemu, szybkość wyświetlania treści dla potencjalnych klientów i to bez kompromisów w kwestiach bezpieczeństwa. W przypadku wydajności mottem Akamai w kontekście wyboru drogi dla połączeń internetowych jest stwierdzenie, że najszybszą drogą nie jest ta najkrótsza lecz najmądrzejsza. Podobnie tutaj, nie szukaliśmy rozwiązania najtańszego na rynku, lecz patrzyliśmy na dokonania dostawcy przy podobnych wdrożeniach. Zwracaliśmy też uwagę na dojrzałość i innowacyjność rozwiązania oraz na stabilność producenta, aby nie mieć obaw czy przetrwa na rynku, czy nie zostanie wchłonięty przez inną organizację. Istotny dla nas był też fakt dużej obecności i wsparcia na rynku polskim gdzie Akamai ma ogromny, ponad 800 osobowy zespół wraz ze światowym SOC w Krakowie.

Jak przebiegło wdrożenie? Były jakieś perturbacje, nieplanowane zdarzenia?

Piotr Kotkowski: Podjęliśmy decyzję o wejściu w rozwiązanie poprzedzone PoC, na którym określiliśmy biznesowo jaki ma być efekt i jak ma wyglądać integracja rozwiązania zanim zostanie poddane realnej próbie ze strony klientów. Dzięki tym spotkaniom i metodycznym przygotowaniom wiedzieliśmy, w którym momencie możemy przejść z rozwiązania testowego w tryb produkcyjny, bez dodatkowych komplikacji i bez obaw czy system podoła próbie.

Jak wyglądał pierwszy dzień pracy z Akamai WAP?

Piotr Kotkowski: Cóż, w przypadku rozwiązań z obszaru bezpieczeństwa, w szczególności takich które bezpośrednio dotykają klientów końcowych, obawy zawsze się pojawiają. W przypadku tego rozwiązania komfort użytkowania zapewniło wcześniejsze jego poznanie w trakcie PoC oraz sam fakt dużej automatyzacji w działaniu. Z punktu widzenia administratora, rozwiązanie jest dużo wygodniejsze niż klasyczne, gdyż nie trzeba aż w takim stopniu rekonfigurować i tworzyć zestawów komend do ochrony przed nowymi wektorami ataków lecz można oprzeć się na potężnej bazie wiedzy Akamai Threat Intelligence, co jest szczególnie ważne w szybkości reakcji na nowe zagrożenia i przygotowaniu odpowiednich zestawów reguł do ich mitygacji. Komentarz integratora

Hubert Ortyl, Business Development Manager, Advatech sp. z o.o.

Od ponad 20 lat jesteśmy znani na rynku jako sprawnie działający integrator w obszarach bezpieczeństwa i dostępu do danych. Od kilku lat inwestujemy i prężnie rozwijamy nasz dział Cybersecurity, w którym zatrudniamy wykwalifikowanych i doświadczonych inżynierów z zakresu bezpieczeństwa. Dzięki temu mogliśmy zaproponować naszemu Klientowi nowoczesne podejście do wdrożenia ochrony kanału e-commerce, co przełożyło się na czas wdrożenia i zadowolenie z dostarczonego rozwiązania. Obecnie aktywnie rozmawiamy z Klientem zastanawiając się nad dalszymi ulepszeniami i propozycjami w zakresie ochrony przed nowymi zagrożeniami tak aby odciążyć ruch z niechcianych kierunków oraz zwiększyć zadowolenie i bezpieczeństwo klientów INGLOT.